perjantai 30. maaliskuuta 2012

Haastetta kerrassaan

Ystäväni, joka kirjoittaa Hei meillä valvotaan blogia-heitti minua kyseisellä haasteella. Äitiyteen liittyviä lauseita tulisi jatkaa omalla tyylillään. Katsotaan, mitä mä näihin keksin :)

1. Tunnen itseni vuoden mutsiksi, kun…olen pitänyt "hengissä" imetyksen voimin moniallergista tytärtäni, jolle ei meinaa löytyä tarpeeksi ruoka-aineita. Tämä on tarkoittanut minulle rankkaa imetysdieettiä jo 1 v 3 kk ajan. 
2. Lapsiperhe-elämässä haasteellisinta on…ollut selvitä allergia/refluksisuosta suht täysjärkisinä ja niin hyvinvoivana kuin se on mahdollista. Henkilökohtaisesti haasteellista on ollut myös tilaa ottaa ja löytää omaa aikaa.
3. Suurin lapseltani saama kohteliaisuus on se, kun hän... tulee syliini ja kietoo kätensä tiukasti kaulaani ja sanoo: äiti rakas, hassu tai kun saan hänen olonsa rauhalliseksi ja turvalliseksi huonosta olostaan huolimatta.  

4. Kello 12 yöllä olen yleensä... herännyt jo pari kertaa unesta.

5. Kello 8 aamulla olen yleensä... vielä unessa. Toivottavasti.
6. Haluaisin sanoa lapseni isälle, että...näytät silmissäni joka päivä yhä arvokkaamalta ja rakkaammalta minulle: Kaikki kokemamme asiat ovat meitä kaunistaneet, vaikka rypyiltä emme ole säästyneetkään. 
7. Haluaisin sanoa omalle äidilleni, että...kiitos kun olet olemassa ja edelleen voin seurassasi tuntea olevani lapsi.

8. Viimeksi kiroilin, kun...minulle sanottiin, että allergiat ovat vain siedätyksen puutetta ja että kyllä niistä pääsee kun vain karaisee.
9. En ole koskaan osannut...päässälaskutaitoa. Olen siinä tosi surkea.
10. Parasta, mitä housut jalassa ja ilman lapsia voi tehdä, on...parantaa maailmaa teekupin ääressä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti